|
|
| Kysyttävää? | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Turska Vierailija
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Ma Helmi 04, 2013 8:56 am | |
| Minä...minä...hämmennyin O_O Kirjoitin tänne muka jotain mutta nyt täällä ei ole muka mitään. Joten kirjoitan uudestaan :'D Mihinhän mä olen kirjoittanut...
Juu, siis. Asiani koski noita kentaureja, jollaiseen melkein sain luvan. Entä kun omat aivot ei riitä koko rodun suunnitteluun? Saako teiltä jotain vertaistukea tällaiseen?
...ja nyt minä painan lähetä ja kaikki toivottavasti toimii... |
| | | sir Kai Ylläpitäjä +10 all
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Ma Helmi 04, 2013 9:48 am | |
| Välillä netti tuppaa syömään viestejä, haha :'D Hyvä kuitenkin että huomasit sen pian! Tietenkin täältä saa vertaistukea! Jos et usko pystyväsi kirjoittamaan lajitietoja ollenkaan itse, kirjoitan ne mieluusti puolestasi, olinhan itsekin vähän harkinnut kentauria. Kerro vain toiveesi kansan olemuksen suhteen, jos haluat jotain erityistä tai et millään halua jotain tiettyä juttua. Todennäköisesti jos minä kirjoitan kentaurit otan kaikkea jännää tarustosta niihin, ja suurin osa heistä asuu reserveissä Välimeren rannoilla, todennäköisesti siellä Kreikan tienoilla. Mutta jos haluat neuvotella niistä enemmänkin, laita ihmeessä vaikka sähköpostia osoitteeseen chenevalie@gmail.com. Voidaan toki jutella tässäkin, mutta monista on tuntunut mukavalta keskustella "paremmassa rauhassa" sähköpostilla. Voin antaa myös muita vinkkejä, ehdotuksia ja ideoita, jos hahmosuunnittelu sellaista kaipaa! Jutustelen mielelläni hahmosuunnitelmia auki ihmisten kanssa ^^ Mutta yay, kentaureja! x'D Luitkohan meidän offia, kun siellä tuossa taannoin hihkuttiin vähän kentaurien perään. Jos et, ahahaha, mainio ajoitus! | |
| | | Mumu Vierailija
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Su Toukokuu 26, 2013 12:54 pm | |
| Hei! Joo öö, en tarkoittanut mitään Manaaja-elokuvaan päinkään. Onkohan aukko sivistyksessä kun en ole edes kyseistä leffaa katsonut... mutta mikäli jotain tiedän, niin ei täällä Chenessä paljoa tarvetta tuollaiselle löydykään. Yliluonnolliset uhkat iskevät pitkälti ulkoapäin, jos märissä unissa pelleileviä succubuksia/incubuksia ei lasketa...? Hehe.
Shamaani kuulostaa mainiolta! Minulla taisi vain eksyä jalka suuhun. Varmistan silti vielä: saako siihen yhdistää runsaasti haamujen/räyhähenkien yms. karkoittamista? Stalkkailin tänään foorumia urakalla ja kikattelin mielikuvalle "paikallisista ghostbustereista" ja jos se joskus toteutetaan, voisin lähteä mukaan. 8') |
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Ma Toukokuu 27, 2013 3:07 am | |
| Manaajantapaisille voisi sinänsä olla chenessä tarvetta, että meillä on ainakin kaksi isoa demonia täällä hahmoina - toinen taikaterroristien johtajana ja toinen vielä "nukuksissa", mutta eiköhän sekin joskus ala riehua. Ei tietenkään siihen tarpeeseen tarvitse sinun erityisesti lähteä vastaamaan, ellei se innosta - enkeliväestö kuitenkin on jo ihan hyvä apu, jos halutaan sellaisia taistelupelejä tehdä :'D Shamanismin pointtihan on henkimaailman kanssa keskustelu ja sitä kautta erilaisten ongelmien ratkominen, joten räyhähenkien ja vastaavien hätistely osuu siihen yksiin ihan mainiosti. Peikkohan hahmostasi olisi tulossa? Meillä on tähän menessä kaksi miespeikkoa, suvustaan karkotettu hanttihomma mättävä Snorri Arnesen ja ihmismäistä glamourelämää peikkojen perinteet hyläten tavoitteleva asianajaja Kevin Huitti. Ajattelin nyt linkata, jos et ollut löytänyt heitä tuolta hahmomassan seasta ^^ Shamanistinen naispeikko kuulostaisi hienolta täydennykseltä hahmokaartiin, ja jos haluat esimerkiksi kirjoittaa hahmosi asumaan samoilla tienoilla kuin Snorrin suku (ja muutenkin chenen peikkoyhteisön iso osa) ja ehkä tuntemaan heidät, älä suotta kursaile. Mikään pakko ei tietenkään ole, mutta sillä voisit saada itsesi integroitua mukaan mättöihin vielä hitusen helpommin, ehkäpä. Mitä tulee ghostbustereihin, sitä saatetaan lähteä toteuttamaan, tai vähän aihetta sivuten Jin-hahmonihan pyörittää Riivattu Pariisi -kummitusbongausblogia. Hän kavereineen on varmasti vähän väliä henkienkarkotuksen tarpeessa, ja tästäkin voitaisiin saada sitten vähän yhteyksiä hahmollesi jo olemassa oleviin hahmoihin, jos haluat siihen tarttua :'D Mahtava hahmo kyllä sulta tulossa, kun olen heti tyrkyttämässä kaikkea tällaista x'D | |
| | | Räyhä Lvl 12
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Ma Toukokuu 27, 2013 10:14 am | |
| Tuolla lajitiedoissa puhutaan, että incubus pystyy pitkän kaavan kautta saattamaan ihmisnaisen raskaaksi ja siitä syntyy cambioni. Pystyykö incubus saamaan samalla kaavalla raskaaksi esim. jumalan? Ja siitä sitten tulisi puolijumalacambioni xD Pystyykö muuten cambionit lisääntymään normaalisti? En ainakaan löytänyt asiasta tietoa. | |
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Ma Toukokuu 27, 2013 10:23 am | |
| Siis, se pitkä kaava tarkoittaa juurikin sitä, etteivät incubukset ja succubukset itse tuota sukusoluja, vaan ottavat lahjoituksen ihmismieheltä, käyttävät sen kahden yliluonnollisen kehon lävitse ja hedelmöittävät sitten ihmismunasolun, josta tällainen cambioni syntyy.
Sinänsä en näe mitenkään mahdottomaksi sitä, että prosessissa käytettäisiin jonkin toisen kansan sukusoluja, mutta puolijumalacambioni olisi ehkä vähän haaskuuta. Tai siis, siinä helposti joko cambionius tai puolijumaluus jäisi pahasti syrjään, molemmat ovat kuitenkin niin vahvoja konsepteja.
Suosisin myös sitä, että sukusolut tulevat joltakin hyvin ruumiilliselta kansalta, kuten vaikka peikoilta, ihmisiltä ja niin edelleen.
Ajattelin tässä kesän aikana kirjoitella mm. lajitiedot uusiksi, ehdottele ihmeessä yksärillä tai tuolla pelimaailman kuulumisten kehityspalstalla juttuja, joita haluaisit tietää tai joita voisi tarkentaa, muuten :'D | |
| | | mumu Vierailija
| Aihe: Vs: Kysyttävää? La Elo 17, 2013 7:44 am | |
| Aaaah! Aion edelleen liittyä! Kävinpähän... ilmoittamassa... 8'D tiedän kokemuksesta että on aika kurjaa kun joku hehkuttaa ja katoaa samantien... Kesäni on ollut kiireistä enkä ole matkailuiltani ehtinyt nettiin juuri ollenkaan. Nyt on kuitenkin vaikka viikko aikaa kyhäillä hahmoa jos huvittaa, joten täytyypi harkita noita ehdottamiasi juttuja ja tehdä pikkuisen taustatutkimusta shamanismista. Jep! |
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Su Elo 18, 2013 8:13 am | |
| Hienoa kuulla, että kiinnostus on säilynyt! :'D Useimmilla on kesällä paljon puuhaa, en yhtään ihmettele ettet ole ehtinyt netissä istuksia ^^ Odotan innolla hahmohakemustasi! | |
| | | Vieras Vierailija
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Su Syys 22, 2013 1:04 am | |
| Hei, olen jo pidemmän aikaa silmäillyt tätä teidän roolipeliänne Sillä Silmällä, ja kuukausien kyttäilyn tuloksena sain lopulta inspiraation ja tekaisin itselleni hahmon. Se on siis jo periaatteessa hyväksymistä vaille valmis, mutta ainakin näin aluksi haluaisin vielä kysyä muutaman kysymyksen. ^^ Ensinnäkin, mikä on roolipelin aktiivisuustilanne tällä hetkellä? Tässä on jo ollut pidemmän aikaa taukoa foorumiroolipeleistä (harrastus on jatkunut Skypen kautta varsin nopeatempoisena) ja olisi ihan hyvä tietää, onko sitten peliseuraa ja juonikuvioita luvassa jos/kun tänne liittyy. Hiljaisista foorumeista on kokemuksia, ja ne jos mitkä ovat omiaan tappamaan peli-innon. Olen jo katsellut hieman täällä pelattuja pelejä joista voi päätellä jo jotakin, mutta ajattelin nyt kysyä ihan pelien sisällä olevan henkilön mielipidettä. Toinen kysymys on ihan vain mielenkiinnosta esitetty. Muistan lukeneeni täältä jostain, että ihmishahmonkin on mahdollista oppia taikuutta. Onko tähän oppimiseen jotain erityisiä vaatimuksia, vai pystyykö kuka tahansa siihen? Voi olla, että tästä on kerrottu jossain tarkemmin, en vain ole huomannut. Mutta eihän sitä tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan, hm? : D Ja vielä lopuksi, miten ajan tasalla nuo hahmostatistiikat ovat? Vai onko niitä päivitetty vuoden 2011 jälkeen? |
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Su Syys 22, 2013 8:06 am | |
| Aktiivisuus riippuu hieman peliseurasta, mutta jos sellainen vastaus-pari per viikko -tahti ei ole sinulle liian hidas, viihdyt täällä varmasti. Esimerkiksi Pihka ja Yui vastaavat nopeasti, minulla kestää yleensä muutamia päiviä ja välillä pidempään erinäisten kiireitten takia. "Hitaasti mutta varmasti" kuvaa meininkiä hyvin, ei tässä koululaisten täyttämien eläinpelien vauhtia olla juuri koskaan ropetettu, mutta kyllä täällä aktiivista väkeä on. No, jos olet pelejä katsellut, niistä kyllä pystyy päättelemään paljon. Minä tosin tällä hetkellä jumitan useampia pelejä aloillaan - olen poissaoloilmoituksenkin jättänyt, vähän vaikeampi pätkä tosielämässä meneillään - joten voisi sanoa, että chenessä on tällä hetkellä väliaikainen hidas kausi.
Ihminen voi oppia taikuutta ihan vain opiskelemalla ahkerasti, mutta myös syntyperäiset kyvyt ovat mahdollisia. Kaikilla ei tietenkään ole samanlaista lukupäätä tai ymmärtämiskykyä, jonka tietty taikuuden koulukunta voi vaatia, joten aivan kaikki eivät siis välttämättä opi taikomaan kunnolla. Taikuuden koulukuntia ja niiden oppimiskriteerejä saa luoda itse.
Hahmostatistiikat ovat... no, ne ovat ehkä viisi hahmoa jäljessä, ehkä vähän enemmän. Olen kirjoittamassa cheneä uusiksi ja päivittämässä monia juttuja, joten tuollainen ylläpito on jäänyt vähän retuperälle. Kyllä ne melko oikeellisen kuvan hahmokannasta kuitenkin antavat. Ne on päivitetty tämän vuoden puolella viimeksi sentään, haha, tietysti, muuten ne olisivat aivan turhat.
Mukavaa kuulla että chene kiinnostaa! Tervetuloa messiin ^^ Ja mitä juonikuvioihin tulee, tsekkaile ihmeessä tuolta kuulumisia pelimaailmasta -alueelta meidän taikaterroristitohina. Se on tällä hetkellä suurin sivujuoni. Muita useampien tyyppien kuvioita ovat esimerkiksi vampyyrien sohinat ja Luseinan motoristijengi. | |
| | | Vieras Vierailija
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Ti Syys 24, 2013 6:02 am | |
| Ohhoh, nopea vastaus! Pari vastausta per viikko on tällaisen opiskelijan elämään juuri passeli, tuskin itsekään edes pystyisin nopeampaan. Edellinen foorumipeli kun vain lahosi alun alkaen käsiin ja vastausta sai odottaa kuukauden tai enemmänkin - eikä peliseuraakaan ollut kuin pari ihmistä. Selvä, nyt tuo taikuuspuolikin selkeni minulle. ^^ Siitä voin sitten lähteä sulattelemaan ja kehittelemään jotain messevää hahmoni tulevaisuudelle. Ehkä.
Mutta! Luen vielä pari(kymmentä) kertaa hahmotiedot läpi, kokoan rohkeuteni ja postaan ne sitten kun uskallan. Paineita, Skyperopeissa hahmoista on riittänyt että itse oot tiennyt hahmosi pääpiirteet ja lähtenyt pelaamaan. :') Kiitos vastauksista ja tervetulotoivotuksista! |
| | | Jänö Vierailija
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Su Loka 20, 2013 8:54 am | |
| Apuva tuleeko tämä nyt oikein...
Ää siis. Täällä olisi yksi äärimmäisen arka lukiolaislikka kiinnostunut liittymisestä. Itken kauhusta kirjoittaessani tätä. Kysyisin kuitenkin, ennen kuin nielen rohkeuteni ja luikin kolooni, onko mahdollista muokata olemassaolevaa tarustoa, tässä tapauksessa fauneista ja satyyreista kertovia tarinoita (joita en tosin löytänyt kovin montaa ainakaan luotettavista lähteistä), niin, että pukinsorkat ynnä muut voisi korvata myös muiden eläinlajien piirteillä, eikä kyseisten otusten luonne olisi niin... rietas? Olisi kova hinku päästä pelaamaan jänissatyyrillä/-faunilla, mutta toisaalta pelottaa kirjoittaa uuden kansan kuvaus, koska olen alemmuuskompleksin huipentuma, pelkään muiden mielipiteitä itsekseni luomiini asioihin ja olen äärimmäisen kauhistunut sivuston korkeasta tekstintasosta. En ole roolipelannut suomeksi yli muutamaan vuoteen ja englanninkielisen lopetin noin vuosi sitten enkä pelannut läheskään yhtä korkeatasoisilla foorumeilla, joten pelottaa liittyä ja kysyä mitään D: Juoksen nyt häpeämään tyhmää kysymystäni. |
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Su Loka 20, 2013 2:07 pm | |
| Ei tarvitse yhtään hermoilla, ei täällä pienistä välitetä. Parempi vain ottaa rennosti, kuten sanottua, kaikki menee läpi jos tarpeeksi lennokkaasti vain vakuuttelee ^^
Satyyrit ja faunithan ovat aika eri asia, ymmärtääkseni satyyreilla on eläimen pää, kun taas fauneilla on ihmisen kasvot. Kummatkin ovat kieltämättä villejä ja riettaita metsänhenkiä, mutta taruissa on kyseessä vastakkainasettelu hallitun ihmisluonnon ja estottoman luonnon välillä. Pitäisin siitä, jos jonkin verran ainakin tästä villiluonteisuudesta säilytettäisiin kansakuvauksessa, mutta ainahan sitä saa vähän muokata, ovathan chenen peikotkin kaupungistuneita, ja alkuperäisissä taruissa satyyrit ja faunit ovat olleet aika lailla yhteen piirteen satuhahmoja, eivätkä oma varsinainen kansansa.
Ylläpito auttaa mieluusti kansatietojen luomisessa, voit ottaa yhteyttä vaikka sähköpostiimme ^^ Ideoinnista editointiin ja oikolukuun, kaikki onnistuu, ei tarvitse huolehtia toteutuksen onnistumisesta. Ylipäänsä ei kannata hermoilla mistään tasosta, sillä vaikka täällä saakin palautetta hahmohyväksynnän yhteydessä, ei ketään pakoteta pelaamaan mitenkään erityisellä tyylillä. Itse asiassa jokainen roolipeli, huolimatta puitteistaan, on aina tasan ja ainoastaan pelaajiensa tasoinen.
Mitä jänisaspektiin tulee... Jos haluaisit hahmostasi humanoidin, jolla on jäniksen takajalat ja korvat, mutta muuten ihmismäinen ylävartalo, voisihan kyseessä olla jonkin kirouksen, taian tai vaikka hullujen tiedemiesten keitoksen tuotos? Sorjasarvi täällä foorumilla on yksisarvishybridi, joka on syntynyt näin, enkä tiedä haluatko lähteä tuollaista synkkää koeputkiolentostooria rakentamaan, joten se ei ehkä ole paras vaihtoehto... Mutta mystisiä asioita tapahtuu! :'D Tai ehkä hahmo onkin puolijumala tai neljäsosajumala, jonka äiti tai isoäiti on päätynyt juhlimaan ja jännittävän läheisiin oloihin Centzon Totochtinin johtajan, hedelmällisyys-jänisjumalan, kanssa... | |
| | | Jänö Vierailija
| Aihe: Vs: Kysyttävää? Ma Loka 21, 2013 6:42 am | |
| Hmm, saatat olla ihan oikeassa. En uskalla mennä väittämään mitään mistä en varmasti tiedä! Taidan jättää suosiolla uuden kansakunnan kuvailun muodostamisen myöhemmälle, katsotaan sitä sitten jos/kun olen joskus kotiutunut tänne hahmoineni ja saanut vähän inspiraation ja itseluottamuksen tuulta purjeisiini. Ja jos niin käy, turvaudun todennäköisesti tarjottuun apuun, eli varautukaa sitä odotellessa.
Enihuu, kiitoksia selventävästä vastauksesta! Tykästyin erityisesti tuohon puolijumalaideaan, jota taidan ehkä kenties käyttää hahmoseeni. Pupumytologiaa tutkittuani löysin ainakin kiinalaisen Tu’er Yen ja amerikkalaisen Manabozhon, jotka kiinnostavat, eikä Centzon Totochtinin johtokanikaan tunnu huonolta idealta! Mutustelen ideoita vähän aikaa kolossani ja katson sitten, josko saisin heitettyä kanini hyväksyttäväksi. Nähkäämme toivottavasti pian sen merkeissä! |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Kysyttävää? | |
| |
| | | | Kysyttävää? | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |
|