Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Chênevalien tulevaisuus

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
sir Kai
Ylläpitäjä +10 all
sir Kai


Join date : 16.06.2011
Ikä : 31

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyMa Maalis 24, 2014 11:10 am

Minun on pakko nyt vihdoin rykäistä kissa pöydälle.

En jaksa tai halua enää pelata chenessä tai ylläpitää sitä.

Tein tässä kandia kirjoittaessani samalla kokeilun, jossa katsoin, miten täällä pelataan poissaollessani, ja pelattujen viestien määrä on jäänyt minimaalisen pieneksi. Kaksi ja puoli vuotta puksutettiin ihan hyvällä höyryllä, mutta nyt näköjään homma ei enää luista, ellen ole jatkuvasti muistuttamassa kadonneita ihmisiä ilmoittamaan aikomuksistaan tai kavereitani vastailemaan peleihinsä. Vaikka listalla on pelaajia, juurikaan kukaan ei ole aktiivipelaaja.

En ole enää kovin kiinnostunut hahmoistani ja lähes kaikki suuremmat juonikuviot ovat hajonneet porukan kiivastahtisen vaihtumisen takia, tai kuten taikaterrorismi, ovat menneet turhan vaikeiksi. Roolipeliaatteenikin ovat muuttuneet, ja tuntuu hassulta sekä ristiriitaiselta olla vetämässä näinkin byrokraattista ja raskasta peliä, kun henkisesti olen täysin siirtynyt vapaamuotoisempien fooruropejen puolelle. Joskus vain käy näin, ei minulla ole oikeastaan mitään tekosyitä. Pahoittelut kaikille pelikavereille, sovitaan hommat kasaan yksärein/skypessä. En ole menettänyt ropettamisintoani sinänsä, sillä mätän ahkerasti Terapoliksessani, mutta kaikella on aikansa. Minulle chenen aika on jo mennyttä.

En kuitenkaan ole yksin chenessä ja jotenkin ihmiset jaksavat kehua cheneä, joten en voi yksikseni vain pistää paikkaa pakettiin ja poistaa sitä interwebseistä. Haluaisinkin siis kysyä, onko täällä edelleen läsnä porukkaa, jota kiinnostaa ropettaa (ja siis oikeasti ainakin-pari-viestiä-viikossa-aktiivisesti, eikä tyyliin oltuaan tauolla kolme kuukautta ja voisi ropettaa yhden viestin kahden kuukauden päästä -tasoisesti)? Haluaako joku adoptoida chenen? Jos pelaamishalukkaita löytyy mutta adoptoimishalukkaita ei, kelpaako, jos chene jää ilman ylläpitoa? Tällöin voitaisiin nimetä muutama moderaattori hoitamaan perusjuttuja ja esimerkiksi poistaa hahmohyväksyminen kokonaan, jolloin ylläpitoa ei sinänsä tarvita, vaan kaikki on vapaata riistaa.

Olkaa hyvä ja vastatkaa mielipiteenne ja panoksenne tähän ilmoitukseen. Päätän sen pohjalta kesään mennessä, miten chenen käy. Jos ette pidä ääntä nyt, tulkitsen chenen todellakin kuolleen ja ansaitsevan kuopatuksi tulemisensa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pihka
Lvl 8
Pihka


Join date : 14.07.2013

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyMa Maalis 24, 2014 11:50 am

Itse ainakin olen tosi paljon tykännyt Chênevaliesta. Etsin aikoinani pitkään juuri tämän tyylistä roolipeliä, jossa on monia erilaisia hahmolajivaihtoehtoja, mukaanlukien puolijumalat. Täällä on tosi mukavaa porukkaa ja mielenkiintoisia hahmoja, ja vaikka vastaustahti on ollut nyt hiljaisempi niin itse ainakin mielelläni vielä pelaisin. Vastausten viipyminen saattaa osittain johtua ylioppilaskirjoituksista. Niihin lukeminen on varmasti vienyt monelta tehokkaasti aikaa.

Minusta olisi tosi kurjaa, jos peli loppuisi, mutta ymmärrän kyllä varsin hyvin, miltä tuntuu kun pelaaminen ei enää kiinnosta. Autan parhaani mukaan pelin pystyssäpitämisessä, jos vain muitakin kiinnotuneita löytyy. Olisi sääli, jos näin mukava paikka joutuisi kuopatuksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
sir Kai
Ylläpitäjä +10 all
sir Kai


Join date : 16.06.2011
Ikä : 31

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyPe Maalis 28, 2014 10:53 am

En minäkään halua cheneä suotta sulkea, jos ihmiset haluavat jatkaa pelaamista. Näyttää vain pahalta, kun kukaan muu kuin sinä ei ole ollut kirjautuneena eikä vielä vastannut tänne. Täällä myös iso osa pelaajista on kuitenkin yli 20-vuotiaita ja kirjoituksensa jo suorittaneet... mutta toisaalta, minäkin esimerkiksi kirjoitin kandini tuossa juuri. Kevät on kiireistä aikaa, kieltämättä. Itselläni iso osa jatkamishalujen katoamista on se, miten on tullut jouduttua repimään pelikavereita vastaamaan täällä - mielenkiinto on siirtynyt jonnekin muualle... Sentään sinä olet sinnikkäästi pysynyt läsnä! x'D
Takaisin alkuun Siirry alas
Raiu
Lvl 3
Raiu


Join date : 01.10.2013

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyTi Huhti 01, 2014 1:11 pm

Tietysti Chenen loppuminen olisi harmillista, koska tännehän tuli liityttyä juuri sen takia, että pelipaikka oli mielenkiintoinen ja inspiroiva, ja pelaajien korkeasta taitotasosta huolimatta ilmapiiri oli rento. Ja oon kyllä oppinut todella kiintymään Damieniin, eikä kyseistä hahmoa olisi varmaan ilman Cheneä syntynyt.

Mutta, olen omien pelipaikkojeni suhteen inhottavan tarkka, ja sen takia mulla on ollut hyvin pitkä tauko foorumipelaamisessa ennen Cheneä. Yksi suurin tekijä on aktiivisuus. Oma motivaatio ja aktiivisuus laskee muiden aktiivisuuden mukana, ja vaikka aktiivista paikkaa ei synny ilman muutamaa paikkaa eloon herättävää pelaajaa - mä itse olen aivan kamala ihminen enkä kykene olemaan sellainen kantava voima, kun mun oma pelaamisinto on niin riippuvainen muista.

Olisi upeaa, jos Chene heräisi uudelleen. Itse katosin täältä sen takia, että käsitin Kai eräässä sun kanssa käydyssä keskustelussa, että Chene mitä luultavimmin päättyy. En syyllistä sua ja voihan olla että oon tehnyt vääriä johtopäätöksiä, mutta jotenkin kun ylläpitäjä katoaa, sitä jäi itse miettimään "mitä järkeä?". Enkä todellakaan syyllistä, pakko korostaa väärinkäsitysten varalta. Yritän vain selventää, mitä mun kohdallani tapahtui. Noin siinä vain kävi, mun omituisen ajatuksenjuoksun tuloksena.
Oon myös huomannut (pitäessäni taukoa vähän kaikesta pelaamisesta Skypeä lukuunottamatta koulukiireiden myötä), että fantasia on mua lähempänä kuin supersankarit. Jes, kumoan teidän sukupuolistereotypiat. Eli Chene inspiroi enemmän kuin Tera. Terapolista en oo kuitenkaan vielä hylkäämässä, yritän katella tässä pikkuhiljaa paikkaani sieltä.

Ylläpitäjäksi musta ei ole. Kuitenkin, jään seuraamaan Chenen kohtaloa ja sitä, onko ihmiset tosiaan kaikonneet täältä näin kiitettävästi kuin nyt vaikuttaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
sir Kai
Ylläpitäjä +10 all
sir Kai


Join date : 16.06.2011
Ikä : 31

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyTo Huhti 03, 2014 12:18 am

Olen ehdottoman samaa mieltä. Jos alkuperäinen ylläpito ei enää jaksa, on äärimmäisen todennäköistä, ettei peli enää selviä. Ja tulkitsit Raiu mun sanoja ihan oikein: ilmoittelin siis parille kaverille jo etukäteen, että oma intoni on kadonnut ja että olen todella varma siitä, ettei chene selviä itsekseen.

Itse tykkään olla kantavana voimana ja puskea montaakymmentä peliä samaan aikaan, on aivan parasta pyörittää yhteisöä ja nähdä, miten muut innostuvat pelaamaan enemmän kun itse pelaa reippaasti. Chenen kohdalla mun jaksaminen on venytetty tuossakin suhteessa ihan liian pitkälle, varsinkin, kun ihan alusta lähtien mukana olleet ovat haipuneet ja mun näkökulmasta koko ajan tulee lisää väkeä, joiden kanssa alan pelata vain, jotta tyypit sitten katoavat ilmoittamatta kunnolla aikeistaan... Hnn, täällä pelaamisen hauskuus ja ylläpitämisen kiittämättömyys siis heilahtivat epäsuotuisaan tasapainoon.

Foorumiroolipelit.fi:n foorumilla on muuten Nibs aloittanut keskustelua vähän samantyyppisen ropen aloittamisesta, tosin se olisi GRIMM-tvsarjaan perustuva fanirope. Pelille, jossa on yhdistetty nykyaikaan kaikki mahdolliset taruolennot, sadut ja mytologiat, tuntuisi olevan kysyntää, mutta chene on ehtinyt jo kolmessa vuodessa vähän kulua loppuun. Tai ehkä omat ylläpitoratkaisuni tekivät siitä liian huonosti lähestyttävän... eli, voisi olla hyödyllistä alkaa keskustelemaan jonkin samankaltaisen pelin perustamisesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Acha
Lvl 7
Acha


Join date : 18.01.2013
Ikä : 31

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyMa Huhti 14, 2014 10:30 pm

Oh my...

Enpä tiedä oikein mitä sanoisi. Vaikken ole hetkeen vaikuttanutkaan aktiivisesti, en pelaa muualla tällä hetkellä ollenkaan, joten Chenen loppuminen merkitsisi tällä puolella näyttöä koko harrastuksen katkeamista taas hetkeksi :/ Tämä 2-3 vuoden piikki on vissiin aina peleille se kuluttavin, kun samalla idealla pitää saada painettua uutta ja mainonta käy aina vaan haasteellisemmaksi jos hiljaisia kausia tulee enemmänkin, mutta musta olisi kiva jos jaksaisit vielä kokeilla. Meillä on niin paljon fooruja jotka kaatuu samasta syystä. Mutta itse toki teet päätöksen, tiedän minkälaista se on

En toisaalta usko siihen että peli menestyy täysin ilman ylläpitäjää, se on kuoleman viivyttelyä, vähän niinkuin Riimususilla oli. Omasta luomuksesta luopuminen toisten ylläpitämäksi voi olla taas aika haastavaa, kaikilla kun on enemmän tai vähemmän omat skenaariot tästäkin aiheesta. Haluaisin olla mukana kuitenkin elvyttämässä tätä, olen huono puhumaan aiheesta kun kuulun nimeen omaan niihin vaitioloa eläneisiin viesti kuukauteen kirjoittajiin, pääsykokeet ja työt ovat vieneet enemmän aikaa kuin olisin kuvitellutkaan, mutta selittely on aina yhtä turhaa. Jos luottoa vielä löytyy niin autan kyllä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pihka
Lvl 8
Pihka


Join date : 14.07.2013

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyTi Huhti 15, 2014 8:57 am

Kai tuossa mainitsi, että tuntuu hankalalta pelata raskasta ja byrokraattista peliä. Voisiko ratkaisuna sitten olla se, että juoni vapautuisi ja tästä taikaterrorisimista yms. tulisi enemmän sivujuonne, joka vaikuttaisi ikäänkuin taustalla? Ja sitten jos löytyisi tarpeeksi innokkaita niin voisi järjestää silloin tällöin tällaisia virallisempia pelejä tästä terrorismista. Vai veisikö tällainen idean koko pelistä?
Itse ainakin olen pelaillut paljon sellaisissa peleissä, joissa ei ole varsinaista juonta, mutta useita erilaisia sivujuonia, joihin jokainen voi osallistua ja käyttää omissa peleissään tarpeensa ja halunsa mukaan. Mielestäni se on toiminut ihan hyvin.

Ei tietenkään ole mitään järkeä yrittää sinnitellä ja kituuttaa mukana pelissä, joka ei kiinnosta ollenkaan, mutta olisi kurjaa menettää ylläpitäjä, koska se kuitenkin poikkeuksetta kuolettaa koko pelin, kuten Acha mainitsikin.
Takaisin alkuun Siirry alas
sir Kai
Ylläpitäjä +10 all
sir Kai


Join date : 16.06.2011
Ikä : 31

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyTi Huhti 15, 2014 11:02 pm

Raskaus ja byrokraattisuus eivät tule tuosta taikaterrorismisivujuonesta, vaikka olen siihenkin aikalailla väsähtänyt. Raskaus ja byrokraattisuus tulevat siitä, miten chene on sääntöjen ja yhteisön puolesta jäsennelty: hahmohyväksynnän kriteerit, äärimmäinen ylläpitovetoisuus (ihmiset hädin tuskin ottavat osaa järkättyihin juttuihin, jollen potki heitä siihen/tee kaikkea tosi valmiiksi eikä pelaajista lähtöisin olevia ideoita juuri esiinny), koko sivuston jäykkyys ja virallinen luonne... Alkuvaiheessa luulin chenen tyylin olevan hyvä suunta, mutta lopulta, no, ihan yhtä kalkkis tämä on kuin muutkin liian sääntökeskeiset ropet :'D

Ongelma ei muutenkaan ole niinkään mainostamisessa tai juonissa. Chene on oikeastaan niin hyvin mainostettu kuin foorurope voi suomalaisessa skenessä olla. Ongelma on siinä, että meillä ei ole pitkäjänteisiä pelaajia. Katsokaa nyt, melkein kuukausi mennyt, ja vain kolme ihmistä on vieraillut foorumilla ja/tai välittänyt tarpeeksi, että ovat tulleet sanomaan sanottavansa. Tämä ei ole uusi tai väliaikainen trendi, ja syntynyt kieltämättä omasta mokastani. Meille ei koskaan syntynyt tänne kunnollista peliyhteisöä.

Voisin tehdä kummasta tahansa teistä, Acha ja Pihka, ylläpitäjän. Minulla ei ole mikään ongelma luovuttaa cheneä muille. Uskoisin kuitenkin, että chenellä on jo turhan paljon ylimääräistä painoa vetämässä sitä suohon. Parempi idea voisi olla perustaa kokonaan uusi peli, aloittaa alusta puhtaalta pöydältä. Chenen ideahan on äärimmäisen geneerinen ja yksinkertainen: nykypäivän urbaani miljöö, paljastunut taikamaailma, vapaus luoda minkä tahansa laisia taruolentoja hahmoiksi, sosiaalisiin kiemuroihin ja ongelmiin painottunut pelaaminen. En pidä sinnittelyä ja takertumista kovin hyvänä ideana, koska chene on ylipäänsä jo muuttunut toiseksi, sillä ei ole yhtenäistä jatkumoa, jonka ylläpitämisessä olisi jotain arvoa. Joka tapauksessa siis jatkaminen tarkoittaisi käytännössä alusta aloittamista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Acha
Lvl 7
Acha


Join date : 18.01.2013
Ikä : 31

Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus EmptyTi Huhti 15, 2014 11:37 pm

Kun luen tuon viestin niin sen perusteella mulle jää fiilis, että ainoa vaihtoehto on Chenen lopettaminen, mutta siihen liittyy vaan sellanen pieni ikävä twisti, mikä käytännössä estää sitä olemasta niin helppoa kuin vain lopettaminen ja uuden perustaminen. Ja se on kaikki ne hahmot joihin pelaajat ovat käyttäneet tunti kaupalla aikaa. Ne on luotu tähän maailmaan ja vaikka kuinka joku yrittäisi luoda samankaltaisen, se on nähty miten huonosti hahmot on siirreltävissä täysin samanlaisina maailmasta toiseen. Mietin vaikka omaa Sharleytäni, kuka toinen ylläpitäjä sallisi ydinreaktiollla ja taikaolentojen geeneillä tuotetun yliolennon joka voi räjäyttää minkä tahansa molekyyleistä koostuvan ilmaan?

Olen osittain samaa mieltä siinä, että Chene on ollut ehkä vähän liian tarkasti kontrolloitu. Se on ollut hyvä asia osittain, esimerkiksi Nejin potkit aivan oikeaan suuntaan kun yritin tehdä sen nopeasti pelkän idean pohjalta. Mutta toisaalta kun sanot ettei ideoita ole tullut pelaajilta, niin musta tuntuu että se on enemmänkin mennyt niin että yksittäisillä pelaajilla on ollut ideoita, mutta muut pelaajat eivät tartu niin kovin helposti. Oma ongelmani on ollut omat hahmoni, jolla on todella pitkälle juonnetut historiat ja joille olin suunnitellut juonia, mutta oli vaikea saada muita niihin mukaan, kun ne eivät olleetkaan "yhden pelin juttuja". Ja se oikeastaan kaatoi loppujen lopuksi oman pelaamiseni. Nyt on menenillään yksi kiva peli Nejillä Isabellen kanssa ja toinen Sharley-Neji yhdistelmällä Clemencen kanssa, mutta jälkimmäinen peli seisoi kuukausia ja on auttamattomasti tippunut aikajanalta.

Kuten Kai tietääkin, olen ylläpitänyt itse neljää peliä, joista kaksi kaatuivat kun niiden kaikki data hävisi netistä ja kaksi muuta ihmisten ja mielenkiinnon lopahtamiseen. Olen yhä epävarma siitä onko minusta ylläpitämään yhtään mitään aktiivisesti, kun aikani syöpyy vähän väliä ties mihin reaalissa. Joten en usko että minusta saisi Chenen ylläpitäjää, mutta vielä suurimmin niin, jos Kai on jo sitä mieltä että tämä on uppoamaan tuomittu laiva.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Chênevalien tulevaisuus Empty
ViestiAihe: Vs: Chênevalien tulevaisuus   Chênevalien tulevaisuus Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Chênevalien tulevaisuus
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Chênevalien kotisivut
» Chênevalien uutiset
» Event! Chênevalien kulttuurifestivaalit
» Chênevalien kuuluisuudet

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Off-game :: Ilmoitustaulu-
Siirry: